Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy w Internecie

Jeżeli szukasz dzisiaj pracy, Twoja obecność w internecie jest sprawą absolutnie kluczową. Portale społecznościowe (nie tylko portale tzw. kontaktów profesjonalnych jak LinkedIn czy polski Goldenline.pl) nie dość, że są źródłem informacji dla rekrutera, że istniejesz🙂 to są również potężnym źródłem informacji o tobie. Jak ktoś ładnie to ujął „I google you, just as you google me”🙂
OK, natomiast dla wielu ludzi, szczególnie doświadczonych menedżerów, którzy nie mają już dwudziestukilku lat, zbudowanie od podstaw swojej obecności w cyfrowym świecie może wydawać się zadaniem trudnym.
Od czego zatem zacząć ? Na początek od stworzenia swojego profilu na najpopularniejszych portalach społecznościowych, których celem jest podtrzymywania kontaktów profesjonalnych i rozwój zawodowy. Na świecie liderem jest portal LinkedIn, na którym jest bardzo duża społeczność polskich profesjonalistów. Polskim portalem tego typu jest Goldenline.pl. Jaka jest różnica pomiędzy tymi dwoma miejscami w sieci ? Z LinkedIn korzystają w dużo większym stopniu osoby na wyższych stanowiskach, starsze również wiekiem. Z Goldenline korzystają w większym stopniu ludzie młodzi, rozpoczynający swoje życie zawodowe. To co odróżnia Goldenline od LinkedIn i od razu rzuca się w oczy to grupy dyskusyjne.
Niezależnie od wieku i doświadczenia zawodowego radziłabym każdemu założenie profilu na obydwu portalach. Jeżeli pracujecie w branży kreatywnej (media, reklama, PR), to radziłabym również być obecnym na którymś z portali mikroblogingowych (np. blip.pl). Mikroblog to miejsce, gdzie w króciutkich (140 znakowych) postach piszemy co się u nas aktualnie dzieje- „kreatywni” mogą w tej krótkiej formie fajnie zaprezentować swój sposób myślenia i pomysły.
Z prostych a ważnych rzeczy- b. ważne jest abyście na wszystkich Waszych profilach mieli uaktualnione i spójne informacje. Oraz to samo zdjęcie we wszystkich miejscach – tylko wówczas wasz wizerunek w sieci jest spójny. Wiele różnych zdjęć na portalach profesjonalnych nie wygląda dobrze. Jakie zdjęcie wrzucić do Internetu- nie za poważne, ale i nie za luźne. Nie z wakacji, ale i nie w garniturze pod krawatem. I uśmiechnięte🙂
Czy pracodawcy podglądają profile na „niezawodowych” portalach- Facebooku, Naszej Klasie ? Oficjalnie nie, ale tak coraz częściej przed ostateczną decyzją o zatrudnieniu oglądają. Chcą wiedzieć jakim człowiekiem jesteś prywatnie. Dlatego szukając pracy zobaczcie co ostatnio dodaliście na Facebooka czy Naszą Klasę.
A poniżej kilka ciekawych uwag z artykułu w „Wall Street Journal”:
With unemployment at a 23-year high, job seekers need to expand the ways in which they search, say career and workplace experts. These days setting up and maintaining an online presence is often critical to finding work. But for an accomplished professional, it might seem daunting to build up a social-networking presence from scratch. Here’s how to do it:
Practice prudence. Sree Sreenivasan, a professor of digital media at Columbia University Graduate School of Journalism, made the decision early on to limit himself to three social-networking sites: Facebook, LinkedIn and Twitter. „There is just not enough time,” he says. „Pick two or three, then cultivate a presence there.” If you only manage to join one site, most experts agree that it should be LinkedIn. „It is the one crucial place to be if you are a business executive, professional or entrepreneur,” says Ms. Kaputa. It might help you land a job. For example, more than half of the candidates in Salesforce.com Inc.’s recruiting process are connected to someone at the company, says Scott Morrison, director of recruiting programs. Many of those connections come from the 98% of the company’s more than 3,500 employees who have LinkedIn profiles. „It’s a tremendous resource for us and our recruiters,” says Mr. Morrison.Choose connections wisely. You’ll also want to choose your network carefully; only add people you actually know or with whom you’ve done business. Whether it’s on LinkedIn, Facebook or any other networking site, „it’s much more of a quality game than a quantity game,” says Krista Canfield, a LinkedIn spokeswoman. A recruiter may choose to contact one of your connections to ask about you; make sure that person is someone you know and trust.

Consistency is key. You’ll need to update your profile regularly. „Curate [your online profile] the same way you would curate your one-page résumé,” says Mr. Sreenivasan. And remember, many recruiters Google candidates before the interview, says Ms. Kaputa. Google yourself to see how you stack up on the Web compared with others and whether your „personal brand” is compromised in any way.

0 Responses to “Jak dobrze zaprezentować się pracodawcy w Internecie”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s





%d bloggers like this: