HR Camp czyli o konferencjach w branży HR

Byłam wczoraj na HR Camp w Warszawie. Wiem, że to już druga edycja tej imprezy, ale ja byłam pierwszy raz. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

HR Camp to bezpłatna konferencja o aktualnych trendach w zarządzaniu HR, mam wrażenie, że w założeniach organizatorów ma być w nieco mniej formalnym stylu podobnym do tzw. „unconferences” w branży internetowej (stąd chyba taka nazwa🙂

Poziom merytoryczny HR Camp absolutnie nie odbiegał poziomem od wielu różnych konferencji płatnych i mocno reklamowanych w mediach.

Wczorajszy HR Camp był o rekrutacji i jej roli w strategii firmy. Temat stary jak świat i bardzo już „przegadany”, ale tutaj naprawdę w świeżej odsłonie. Przede wszystkim dzięki zaproszonym prelegentom, którzy reprezentowali firmy o różnej strukturze, kulturze organizacyjnej i wielkości (chociaż przyznam, że brakowało mi klasycznego przedstawiciela grupy „MSP”). Najważniejsze w prelekcjach było podzielenie się stosowanymi praktykami rekrutacyjnymi, z drugiej strony wszelkimi „bolączkami” rekrutacyjnymi firm- prelegentów. Bardzo podobała mi się również burzliwa dyskusja dotycząca stosowania testów w rekrutacji.

Bardzo podoba mi się idea bezpłatnych eventów branżowych lub takich gdzie uczestnictwo wiąże się z niewielką opłatą. Na takich konferencjach pojawia się dzięki temu dużo więcej osób i mam wrażenie, że dlatego dyskusja jest dużo żywsza i ciekawsza. Dzięki temu pojawia się coraz więcej okazji na rynku aby branża spotkała się (zarówno konsultanci HR, praktycy biznesu jak i przedstawiciele firm) aby dzielić się doświadczeniami. Następuje wtedy autentyczny „transfer wiedzy”.

Trzymam kciuki za kolejny HR Camp, na który z pewnością się wybiorę.

0 Responses to “HR Camp czyli o konferencjach w branży HR”



  1. Dodaj komentarz

Skomentuj

